25 жовтня 2021

Головним управлінням Держпродспоживслужби в Запорізькій області завершено перевірку КП «Водоканал» за скаргами громадян

Головне управління Держпродспоживслужбив Запорізькій області

З першої декади  вересня поточного року в органи влади  всіх рівнів та на адресу Головного управління Держпродспоживслужби в Запорізькій області почали надходити чисельні скарги від мешканців міста Запоріжжя та населених пунктів Запорізького району щодо незадовільної якості питної води з централізованих водопровідних мереж за органолептичними показниками (запах, смак та присмак), яка постачається споживачам Комунальним підприємством «Водоканал» Запорізької міської ради.

Головне управління Держпродспоживслужби негайно відреагувало на звернення  громадян і впровадило ряд термінових заходів щодо з’ясування причин погіршення ситуації з водопостачанням з проведенням відбору зразків питної води по всіх адміністративних районах міста та прилеглих населених пунктів.

За результатами  лабораторних досліджень  та  встановлених об’єктивних причин, у відповідності з чинним законодавством, Головним  управлінням отримано погодження  від центрального органу виконавчої влади  для проведення заходу державного нагляду (контролю) за дотриманням вимог санітарного законодавства КП «Водоканал» ЗМР. Захід відбувався з 05 по 20 жовтня 2021 року.

За результатами  перевірки встановлено, що споруди водопідготовки КП «Водоканал» працювали і  працюють у відповідності з Технологічними регламентами очисних споруд. Для очистки та знезараження води використовуються реагенти та матеріали різних марок і виробників, які мають висновки державної санітарно-епідеміологічної експертизи. Протягом поточного року порушень технологічних процесів водопідготовки, аварійних ситуацій, які б могли змінити органолептичні властивості питної води  не зареєстровано.  Ймовірною причиною є значне погіршення  санітарного стану вододжерела - річки Дніпро.

Проте, КП «Водоканал» не до кінця були впроваджені заходи щодо з’ясування причин (не була своєчасно створена комісія з розслідування причин, які вплинули на погіршення якості води з залученням  фахових науково-дослідних інститутів, профільних установ та організацій) та застосування відповідних заходів, спрямованих на покращення якості питної води. Виявлені невідповідності у робочій програмі виробничого контролю з питань здійснення промивання тупикових ділянок водорозподільної мережі, не зазначені місця та календарні графіки відбору проб води для лабораторних досліджень.

За виявлені порушення на відповідальних осіб (директорат) КП «Водоканал» складені протоколи про адміністративні правопорушення, винесено припис про усунення невідповідностей, встановлених в ході перевірки.