• A-
    A+
  • Людям із порушенням зору

15 березня 2023

15 березня - Всесвітній день захисту прав споживачів

  • Головне управлінняДержпродспоживслужбив Запорізькій області

  • Головне управлінняДержпродспоживслужбив Запорізькій області

  • Головне управлінняДержпродспоживслужбив Запорізькій області

  • Головне управлінняДержпродспоживслужбив Запорізькій області

  • Головне управлінняДержпродспоживслужбив Запорізькій області

  • Головне управлінняДержпродспоживслужбив Запорізькій області

  • Головне управлінняДержпродспоживслужбив Запорізькій області

Напередодні Всесвітнього дня захисту прав споживачів Головним управлінням Держпродспоживслужби в Запорізькій області за підтримки Департаменту культури і туризму Запорізької міської ради  у приміщенні "Міської публічної бібліотечної системи міста Запоріжжя" проведено семінар для громадян щодо захисту прав споживачів в умовах воєнного стану.

Начальник управління захисту прав споживачів та контролю за регульованими цінами Головного управління Держпродспоживслужби в Запорізькій області Владислав Ширяєв зосередив увагу присутніх на основних правах та обов’язках споживачів при купівлі товарів та придбанні послуг. Зокрема, він зазначив, що споживачі під час придбання, замовлення або використання продукції, яка реалізується на території України, для задоволення своїх особистих потреб мають право на: 

  • захист своїх прав державою;
  •  належну якість продукції та обслуговування;
  •  безпеку продукції;
  • необхідну, доступну, достовірну та своєчасну інформацію державною мовою про продукцію, її кількість, якість, асортимент, її виробника (виконавця, продавця) відповідно до Закону України "Про забезпечення функціонування української мови як державної";
  • обслуговування державною мовою відповідно до Закону України "Про забезпечення функціонування української мови як державної";
  • відшкодування майнової та моральної шкоди, завданої внаслідок недоліків продукції (дефекту в продукції), відповідно до закону;
  • звернення до суду та інших уповноважених державних органів за захистом порушених прав;
  • об'єднання в громадські організації споживачів (об'єднання споживачів).

Також Владислав Ширяєв наголосив, що для того, щоб захистити порушені права, споживачі  в першу чергу, повинні дотримуватись визначених законом обов’язків:

  • перед початком експлуатації товару уважно ознайомитися з правилами експлуатації, викладеними в наданій виробником (продавцем, виконавцем) документації на товар;
  • в разі необхідності роз'яснення умов та правил використання товару - до початку використання товару звернутися за роз'ясненнями до продавця (виробника, виконавця) або до іншої вказаної в експлуатаційній документації особи, що виконує їх функції;
  • користуватися товаром згідно з його цільовим призначенням та дотримуватися умов (вимог, норм, правил), встановлених виробником товару (виконавцем) в експлуатаційній документації;
  • з метою запобігання негативним для споживача наслідкам використання товару - застосовувати передбачені виробником в товарі засоби безпеки з дотриманням передбачених експлуатаційною документацією спеціальних правил, а в разі відсутності таких правил в документації - дотримуватися звичайних розумних заходів безпеки, встановлених для товарів такого роду.

Окрім того, у зв’язку з численними скаргами громадян на порушення їх прав,  фахівці управління захисту прав споживачів та контролю за регульованими цінами проінформували учасників семінару про  права споживачів у разі придбання товарів неналежної якості, перелік товарів з яких створюється обмінний фонд, порядок проведення експертизи причин втрати якості продукції.  

Окремо акцентувалася увага на особливостях здійснення захисту прав споживачів при наданні житлово-комунальних послуг: послуг з газопостачання, постачання електричної енергії, при наданні послуг з водопостачання та водовідведення, з вивезення твердих побутових відходів, послуг з теплопостачання, послуг з управління будинками.

Учасники семінару мали можливість поставити питання щодо порушень суб’єктами господарювання законодавства про захист прав споживачів і отримали фахові відповіді та практичні поради від спеціалістів Держпродспоживслужби. Також присутні одержали пам’ятки щодо захисту  прав споживача.

Нагадаємо,  телефон Консультаційного центру управління захисту прав споживачів та контролю за регульованими цінами:  061 228 04 53.

Скаргу щодо захисту своїх прав, споживач може надіслати до Головного управління Держпродспоживслужби в Запорізькій області за адресою, 69002 м. Запоріжжя, вул. Гоголя 105 а, електронне звернення можна подати  на офіційному порталі Головного управління Держпродспоживслужби в Запорізькій області у розділі «Електронне звернення громадян».


ВІДЕОСЮЖЕТИ